TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi (SAİK) tarihinde bir ilke imza attı ve faaliyet raporu yayınladı. Faaliyet raporunda, 2018 yılındaki seçimlerden sonra göreve başlayan yeni İcra Komitesinin göreve başladığı 20 Eylül 2018 tarihinden 20 Eylül 2019 tarihine kadar geçen bir yıllık sürede yaptıkları çalışmalara yönelik detaylı bilgiler aktarıldı.
Acentelerin Sesi’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada,
“TOBB SAİK ( Sigorta Acenteleri İcra Komitesi ) Tarafından 4 Kasım 2019 tarihinde tüm Sigorta Acentelerine yönelik bir duyuru maili iletilmiştir. Mail ile 2018 Yılında ki seçimlerden sonra göreve başlayan yeni İcra Komitesinin göreve başladığı 20 Eylül 2018 tarihinden 20 Eylül 2019 tarihine kadar geçen bir yıllık sürede yaptıkları çalışmalara yönelik detaylı bilgiler aktarılmıştır. SAİK Seçim beyannamesinde de taahhüt ettikleri gibi İcra Komitesi her yıl düzenli olarak faaliyetlerine dair rapor hazırlamayı ve Sigorta Acentelerine iletmeyi hedefliyormuş. Faaliyet raporunda ki çalışmaların dışında da henüz netleşmediği için duyurulmayan ve üzerinde çalışılan başka konulara ait maddelerin de olduğu aldığımız bilgiler arasındadır.
SAİK in 04.11.2019 tarihinde tüm Acentelere mail ile duyurduğu faaliyet raporu;
Konu : “20/09/2018 – 20/10/2019 tarihleri arası TOBB-SAİK Faaliyetleri Bilgilendirme Notu”
Mesaj:
Değerli Meslektaşımız,
5 Temmuz 2018 tarihinde başlayan seçim maratonu neticesinde sizlerin teveccühü ile görev alan İcra Komitemiz 20 Eylül 2018 tarihinde ilk toplantısını yaparak çalışmalarına başlamıştır. Geride bıraktığımız çalışma döneminde sizlerin de desteği ile önemli icraatları gerçekleştirdik ve mesleğimizin gelişimi için var gücümüzle çalıştık.
Bu süreçte, sizlerle olan iletişimimizi güçlendirmek ve sürekli kılmak için www.tobbsaik.org.tr adresli internet sayfamızı faaliyete geçirdik. SAİK adına sosyal medya hesapları ( Twitter-Facebook-İnstgram ) oluşturduk ve hizmete aldık.
Sigorta acenteliği mesleğinin geliştirilmesine daha da katkı sağlamak adına 6 farklı alanda çalışma komisyonları oluşturduk ve sektör meclisi üyelerimizi bu komisyonlarda görevlendirdik.
Ülkemizin 7 bölgesinden ayrı ayrı sorumlu olmak üzere İcra Komitesi asil ve yedek üyelerimizi görevlendirdik. Tüm illeri kapsayan sorumluluk bilincimiz ile göreve geldiğimiz andan bugüne 22 farklı ilde bilgilendirme ve istişare toplantıları düzenledik.
Meslek tarihinde ilk defa olarak 22 Ağustos 2019 da Ankara’da il delegeleri, odalarımızın sigortacılıkla ilgili meslek komitesi üyeleri ile tüm mesleki sivil toplum kuruluşlarının başkanlarının katılımıyla, Sigorta Acenteleri Kurultayı’nı düzenledik. Kurultay günü tüm katılımcılarla Anıtkabir’de yüce önderimiz Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK’ ü ziyaret ettik.
Haksız rekabetin önüne geçilmesi, daha güvenilir koşullarda mesleğimizin icra edilmesi için verdiğimiz mücadelede, şu ana kadar 16 Yönetim Kurulu toplantısı yaptık. 764 konuyu karar bağladık. Hakkında şikâyet olan 174 acente ile alakalı disiplin soruşturması açtık. 63 acente hakkında disiplin müeyyidesi uygulamak zorunda kaldık. 59 dosya hakkında ise daha detaylı inceleme yapılması için müfettiş görevlendirdik. Başkalarına yetki devri kullandırmak sureti ile levha kaydı olmaksızın acentelik/aracılık faaliyeti yaptıran ve bu faaliyeti yapan 36 kişi hakkında Cumhuriyet Başsavcılıklarına suç duyurusunda bulunduk.
Yetki alanımız dışındaki brokerler üzerinden işlem yapan, fatura ödeme merkezleri başta olmak üzere yetkisiz aracılık faaliyeti yapan kişi ve kuruluşları tek tek inceleyerek, bu faaliyetlerin durdurulması için ilgili merciler nezdinde girişimde bulunduk.
Komisyon gelirlerimizin daraldığı bu dönemde, maliyetlerimiz azaltmak için çeşitli tedbirler aldık. Tüzel kişi acentelerimizin müdür dışında en az bir teknik personel çalıştırma zorunluluğunu kaldırdık. Önce Fibabank sonrasında da Yapıkredi Bankası ile düşük maliyetle teminat mektubu alınabilmesi için projeler geliştirdik. Dijitalleşme konusunda çalışmalar yaparak E-poliçe uygulamasına geçişi sağladık.
Türk P ve I Sigorta A.Ş.’nin acentelere açılmasına vesile olduk. Fiba Emeklilik ve NN Hayat sigorta şirketleri ile görüşme yaparak çok uygun koşullar ile meslektaşlarımızın farklı branşlarda da faaliyet yapabilmelerine imkan sağladık
Türkiye Sigorta, Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği başta olmak üzere, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi, DASK, TARSİM, SEGEM ve TSEV ile mesleğimizin gelişimi için yakın işbirliği içinde olduk. Araç kodların değiştirilerek, haksız rekabet oluşturulmasını engelledik. Zorunlu deprem sigortası yenileme oranlarının artırılması için DASK ile proje geliştirdik.
Trafik sigortalarında araç satış durumunda trafik sigortasının iptal edilip doğan komisyon kaybımızın önüne geçmek adına proje hazırlayarak ilgili mercilere ilettik.
Geçmiş dönemde acentelik yapan ancak lise mezunu olması nedeniyle, sahibi bulunduğu şirkete müdür olarak atanamayan kişilerin, mağduriyetinin giderilmesi için çalışma yaptık, Hazine ve Maliye Bakanlığı nezdinde girişimde bulunduk.
Her bir ildeki sigorta üretiminin o ildeki acenteler tarafından yapılmasını sağlamak amacıyla, acentenin kendi ilinde (ilin nüfusuna göre sınırlı sayıda) şube açmasını kolaylaştırmak adına Hazine ve Maliye Bakanlığı nezdinde girişimde bulunduk.
Sektörün Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna bağlanmasının konuşulduğu günlerde, özerk ve bağımsız bir Sigortacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SDDK) kurulması için var gücümüzle çalıştık. SDDK’nın kurulmasına en büyük katkılardan birini biz verdik.
TOBB Başkanımız M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun desteğiyle, her türlü sorunumuzu, talebimizi, Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza, ilgili bakan ve bürokratlarımıza anlattık, çözüm istedik ve bunların takipçisi olduk.
Trafik taban komisyonlarımızın artırılması, ekran dağıtımının sonlandırılması ve 2 faktörlü doğrulamanın tüm sektörde kullanımı, kredi kartı ile tahsilatta 3D Secure Güvenlik Sistemi kullanımının zorunlu tutulması, bilgilendirme yükümlülüğümüzün sınırlandırılması ve dijital ortamda gerçekleştirilmesi, meslektaşlarımızdan ve diğer dağıtım kanallarımızdan kaynaklanan haksız rekabet ve uygulamaların önlenmesi gibi pek çok konuda çalışmalarımız devam etmekte olup, en kısa sürede neticelenmesi için gerekli çalışmaları yürütmekteyiz.
Bu vesile ile bugüne kadarki çalışmalarımızda bizlerden desteğini esirgemeyen Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip ERDOĞAN’a, Bakanımız Berat ALBAYRAK’ a, TOBB Başkanımız Rifat HİSARCIKLIOĞLU’na, Hazine ve Maliye Bakanlığı Müsteşar Yrd. Ahmet GENÇ’e ve mesleği için emek harcayan her bir acente arkadaşımıza teşekkürlerimizi sunar, tüm meslektaşlarımıza hayırlı kazançlar dileriz.
Saygılarımızla
TOBB Sigorta Acenteleri İcra Komitesi
şeklindedir.
Göreve geldiğinden bu yana geçen bir yılı aşkın sürede mesleğimiz ve Sigorta Acenteleri adına bir icraata imza atan, aralıksız olarak çalışmalarını sürdüren ve farklı yerlerde ki onlarca toplantı ile Acentelerinin yanında olan TOBB SAİK Yöneticilerini yayınladıkları faaliyet raporu ve çalışmalarından dolayı kutluyor, başarılar diliyoruz.” denildi.