Anadolu Sigorta, teknoloji tabanlı fikirlere desteğini sürdürüyor. Anadolu Sigorta, destekçileri arasında bulunduğu İTÜ Çekirdek Erken Aşama Kuluçka Merkezi tarafından gerçekleştirilen Big Bang Start-up Challenge yarışmasında finale kalan projeyi hayata geçirdi. Yeni nesil teknoloji ürünü Asistan Magnet’le sigortalılara konut asistans hizmetlerine anında ulaşma imkanı sundu.
Türkiye’de bir ilk
Anadolu Sigorta konut sigortası müşterilerinin hizmetine sunulan Asistan Magnet Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıyor. Uygulama, NFC (Near Field Communication) özelliğinin açık olduğu telefonlardan, uygulama indirilmesine veya giriş yapılmasına gerek kalmadan konut asistans hizmetlerine saniyeler içinde ulaşma imkanı sunuyor. NFC özelliği açık olan telefon, magnetin orta kısmına yakınlaştırıldığında Asistan Magnet içerisinde bulunan elektronik devre ile iletişime geçiyor. Kullanıcıya tarayıcı üzerinde hangi Anadolu Sigorta hizmetini kullanmak istediği soruluyor.
Asistan Magnet ile kolayca ulaşılabilen konut asistans, ani ve beklenmedik bir kaza ya da olay sonucu konutta çıkabilecek hasarlar ile kombi/ klima bakımı, halı yıkama, minifix, mini onarım ve petek temizliği gibi çok sayıda hizmeti kapsıyor.
“Değişen dünyaya uyum sağlamak için inovatif girişimler büyük önem taşıyor”
Değişen dünyaya uyum sağlamak ve müşteri taleplerine hızlı cevap verebilmek için inovatif girişimlerin önemine dikkat çeken Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, “Özellikle son dönemde en önemli yatırım konularımızdan birisi dijital sigortacılığa yönelik yeni iş fikirleri. Sigorta sektörüne yönelik teknolojileri tanımlayan insurtech dünya çapında yaygınlaşırken, ülkemizde de bu konudaki girişimler ve yapılan yatırımlarla bir ekosistem oluşmaya başladı. Biz de bu doğrultuda, bu ekosisteme ciddi destekler veriyoruz. İTÜ Çekirdek ile bir süredir devam eden iş birliğimiz de bunun bir parçası. Bu ve benzeri platformların sonucunda ortaya çıkan yaratıcı iş fikirleri, girişimler bizim için oldukça mutluluk ve heyecan verici” dedi.
“İnovatif çalışmalarla sigortalıların tüm süreçlerine hız ve kolaylık sağlıyoruz”
Dijitalleşmeye ciddi bir kaynak ayırdıklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Levent Sönmez ise “İnsan kaynaklarımızın ve bütçemizin önemli bir kısmı, teknoloji ile ilgili faaliyetlerimize tahsis edilmiş durumda. Bu kaynağımız ve yıllara dayanan tecrübemiz, start-up’ların çevikliğiyle birleşince ortaya çok güzel işler çıkıyor. Müşteri talepleri ve beklentileri ise bu konuda kılavuzumuz oluyor. Gerçekleştirdiğimiz teknoloji yatırımları ve inovatif çalışmalarla sigortalıların tüm süreçlerine hız ve kolaylık sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de bu amaçlarla yeni iş fikirlerini desteklemek öncelikli başlıklarımız arasında yer almaya devam edecek” dedi.