MAPFRE Sigorta, enerji tasarrufu, geri dönüşüm, plastik kullanımının azaltılması gibi konularda WWF’in “Yeşil Ofis” programı kapsamında hayata geçirdiği uygulamalar ile iki ödüle birden layık görüldü. Şirket, PR Daily’s Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri, Yeşil ve Çevresel Yönetim kategorisinde Onur Ödülü alırken Stevie Ödülleri, İç İletişim Başarıları kategorisinde ise Bronz Ödül’ün sahibi oldu.
MAPFRE Sigorta Kurumsal İletişim Yöneticisi Pınar Gökgöl Gümüş, Yeşil Ofis Hareketi hakkında bilgi verdi. MAPFRE’nin faaliyet gösterdiği tüm ülkelerde büyük bir sorumluluk ve titizlikle sürdürülebilir çevre politikaları izlediğini belirten Gümüş, “İklim değişikliği yönetimi, enerji tasarrufu, çevrenin korunması gibi konularda çalışmalarımızı sürdürüyor, şirketimizde çevresel sürdürülebilirliğe uygun bir kültür oluşturuyoruz. Aynı zamanda, WWF’in ofislerde tasarruf ve iyileştirmeye odaklanan Yeşil Ofis programına da dahil olduk. Bu doğrultuda ofis içinde kâğıt, su, elektrik sarfiyatını azaltacak çok sayıda aksiyon geliştirdik. Plastik su şişelerini hayatımızdan tamamen çıkardık, geri dönüşümü, doğru klima kullanımını teşvik eden çok çeşitli iletişim kampanyaları yürüttük. Sadece ofiste değil. evde de uygulanabilecek önerilerle çalışma arkadaşlarımızda ve diğer paydaşlarımızda önemli bir farkındalık yarattık. Hayata geçirdiğimiz Yeşil Ofis Hareketi’nin uluslararası platformda iki ödül birden kazanması bizleri çok mutlu ederken bu alanda daha büyük bir şevkle çalışmaya da teşvik ediyor. Çevre konusunda devletlere, şirketlere ve bireylere büyük görevler düşüyor, biz de bu süreçte MAPFRE Sigorta olarak elimizden gelen katkıyı sunmak için yeni projeler geliştirmeye devam ediyoruz” açıklamasında bulundu.
Bir günlüğüne klima kısıldı, plastik kullanımı azaltıldı!
MAPFRE Sigorta, şirkete iki ödül getiren Yeşil Ofis uygulamaları kapsamında yıl boyunca sürekli olarak farkındalık çalışmaları gerçekleştiriyor. Ofis içinde kağıt, elektrik, ısı ve su tasarrufuna yönelik projeler geliştiren MAPFRE Sigorta, çalışanlarını atık oluşmaması için daha az tüketime yönlendirdi. Plastik kullanımını azaltıp geri dönüşüme özel iletişim çalışmaları yapan şirket, ofis içerisindeki pek çok alana tasarruf konusunda yönlendirmeler astı. MAPFRE Sigorta’nın Yeşil Ofis Hareketi çerçevesinde farkındalık oluşturmak için hayata geçirdiği en dikkat çekici projelerden biri de Şubat ayında bir günlüğüne klima ısılarının düşürülmesi oldu. “Kazak Günü” ilan edilen bu gün ile yüzde 7 enerji tasarrufu sağlanırken çalışanlar da mevsime uygun giyinmeye teşvik edildi.