AXA Sigorta büyük veriyi daha etkin kullanmak ve makine öğrenmesi odaklı projelerine yenilerini eklemek için Galatasaray Üniversitesi iş birliğiyle “Veri Bilimi Matematiği Uzmanlığı Sertifika Programı”nı tasarladı. AXA çalışanlarına özel olarak hazırlanan programda olasılık, istatistik, makine öğrenmesi ve veri bilimi başlıkları detaylı olarak işleniyor.
Şirket 2018 yılında hayata geçirdiği “Sigorta 4.0” inisiyatifi çatısı altındaki “Çalışan 4.0” odağında Galatasaray Üniversitesi ile iş birliği yaparak çalışanlarına özel “Veri Bilimi Matematiği Uzmanlığı Sertifika Programı”nı tasarladı. AXA Grup tarafından belirlenen gelişim alanlarına uygun olarak hazırlanan 9 haftalık programda, Galatasaray Üniversitesi’nden eğitmenler ile birlikte olasılık, istatistik, makine öğrenmesi ve veri bilimi gibi konular ele alındı.
AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken günümüzde verinin en önemli sermaye olduğunu ifade ederken büyüme ve başarı için de anahtar olduğunu söyledi: “Bazı ekonomistlerin de belirttiği gibi 21. yüzyılda veri 20. yüzyıldaki petrole eş değer öneme sahip. Veriyi doğru yöneten, veri analitiğini iyi uygulayan ve makine öğrenmesini başaran şirketler böylesine çok miktarda işlenebilir nitelikte veri toplama fırsatı bulduğumuz bu ortamda başarıya ulaşabiliyor. Şirketlerin büyük veriyi çeşitli yöntemlerle analiz etmesi, anlamlı ve akılcı sonuçlar çıkarması ilerleyen dönemlerdeki stratejilerini belirlemesine, kârlılığına ve uzun vadede kalıcılığına doğrudan etki ediyor. AXA Grubu olarak tüm dünyada bu eksende araştırma ve geliştirme çalışmaları yürütüyoruz. Türkiye’de de veri analitiği ve makine öğrenmesi ile geliştirdiğimiz pek çok projemiz var. Hızla gelişen bu ortamda Sigorta 4.0 girişimlerimiz kapsamında çalışma arkadaşlarımızın bilgi ve becerilerini güçlendirmek başarımızın devamlılığını sağlayacak olan ana unsur. Bu sebeple güçlü üniversite iş birliklerimizle onların gelişimine katkı sağlamaya devam ediyoruz. Risk modellemesi, hasar tahmini, aktüeryal fiyatlama ve veri analizi odağında gerçekleştirilen bu sertifika programı da hem çalışanlarımızın kişisel gelişimi hem de şirketimizin kişisel gelişimi için çok kıymetli. ” dedi.