AXA’dan iklim değişikliğinde farkındalığı artırmak için TV programı

AXA Sigorta iklim değişikliği konusunda farkındalığı artırmak amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalara bir yenisini ekledi. Konuyu her yönüyle ele alan ve uzman görüşlerini de içeren bir TV programı serisi hazırlayan şirket, bu sayede insanların iklim değişikliği konusunda bilinçlenmesinin yanı sıra sigorta sektörünün üzerine düşen sorumlulukları ve sigorta güvencesinin önemini de anlatmayı hedefliyor.

AXA Sigorta, iklim değişikliği konusunda farkındalığı artırmak amacıyla özel bir TV programı hazırladı. Yıl sonuna kadar sürmesi planlanan programda AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölkenve AXA Sigorta İcra Kurulu Üyeleri, aralarında AXA Global Parametrik Sigorta Pazarlama ve Geliştirme Müdürü Karina Walley’nin de bulunduğu konunun uzmanlarıyla görüşerek tüm dünyada etkileri her geçen gün daha fazla hissedilen iklim değişikliğini farklı yönleriyle ele alıyor , sigorta sektörünün üzerine düşen görevleri ve AXA’nın sunduğu yenilikçi çözümlerini konuşuyorlar. Her biri 30 dakika uzunluğunda olan bölümlerde iklim değişikliğinin sebeplerinin yanı sıra hava olaylarının dünya ekonomisine olan etkileri ve gelecekte karşılaşılması öngörülen sorunlar tartışılırken akıllı tarım uygulamaları, yenilenebilir enerji gibi konularda Türkiye’den ve dünyadan başarılı uygulama örnekleri de anlatılıyor.

Farkındalığın artması önemli

Program serisinin çekimleri için Burdur’daki doğal yaşam köyü Lisinia’yı ziyaret eden AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, sigortacılığın yalnızca hasar anında ödeme yapmaktan fazlası olduğunu ifade etti: “Hasar meydana gelmeden önce önleyici adımlar atmak işimizin en öncelikli parçası. İklim değişikliği açısından baktığımızda da insanların farkındalığının artması bu konuda gidişatı değiştirebilecek kadar kritik. Bu noktada sektör olarak üzerimize büyük bir sorumluluk düşüyor. AXA olarak bu çerçevede ‘ödeyenden çözüm ortağına dönüşüm’ hedefimiz kapsamında bir yandan iklim değişikliğinin etkilerine karşı çözümler geliştirirken bir yandan da farklı iletişim çalışmalarıyla insanlara ulaşmaya çalışıyoruz. Uzman görüşleriyle zenginleştirdiğimiz içerikleriyle fark yaratan bu TV programının da bu hedefe giden yolda önemli bir değer yarattığını düşünüyorum” dedi. Ölken ayrıca aldıkları olumlu geri dönüşler sonucunda programlara eylül ayı itibarıyla yıl sonuna kadar devam edeceklerini, önümüzdeki dönemde iklim değişikliği ve genel olarak tüm sigorta sektörüne önemli iç görüler sağlayan büyük veri konusuna da eğileceklerini söyledi.

AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı Firuzan İşcan ise iklim değişikliğinin etkilerinin yalnızca hava olayları ve tarımsal faaliyetlerle sınırlı olmadığını söyleyerek konunun ekonomik boyutuna değindi: “2018 yılında dünya çapında meydana gelen iklim değişikliği kaynaklı doğal afetlerin maliyeti 225 milyar Dolar’ı aşmış durumda. İklim değişikliğinin beraberinde getirdiği sorunlar iş kayıplarına, artan işsizlik ve göç oranlarına neden olabilecek kadar ciddi. AXA olarak bu konuya son 5 yılda 35 milyon Dolar’ın üzerinde yatırım yaptık, önemli araştırmalar gerçekleştirdik, ortaya çıkan yeni ihtiyaçlara yönelik çözümler geliştirdik, geliştirmeye de devam ediyoruz. Bunlardan biri olan ve iklim değişikliği sonucunda oluşan gelir kayıplarını karşılamak için tasarlanan parametrik sigortaları Türkiye’de yalnızca biz sunuyoruz” dedi.

Doğa olaylarının etkilerine hazırlıklı olmalıyız

 

İklim değişikliği ile birlikte önümüzdeki günlerde sel, fırtına, kuraklık gibi doğa olaylarıyla daha fazla karşılaşacağımızı söyleyen AXA Global Parametrik Sigorta Pazarlama ve Geliştirme Müdürü Karina Walley de “Teknolojinin böylesine geliştiği ve verinin güç anlamına geldiği günümüzde sigorta sektörü olarak iklim değişikliğine karşı teknolojiden faydalanarak önlemler almamız gerekiyor. Bu kapsamda AXA çatısı altında hava risklerine karşı çözümler geliştiren özel bir birim oluşturduk. Hava ve iklim verileriyle çalışan parametrik sigorta ekibi olarak güneş ışığı, rüzgar hızı, yağış seviyesi gibi parametreleri takip ederek müşterilerimizin kayıplarını ve cirosunu değerlendiriyoruz. Dünyanın 40 ülkesinde tarım, enerji, turizm, taşımacılık ve inşaat gibi sektörlerde çalışma müşterilerimize sunduğumuz parametrik sigorta ürünlerimiz, veri kalitesinin artmasıyla çok daha güçlü bir hale gelecek ve ilerleyen yıllarda şirketlerin yıllık planlamalarında önemli bir yer tutacak” dedi.

 

Hazırlanan TV programlarına https://www.youtube.com/playlist?list=PL-UKbsok6s4JO2DrhqvLsI3hA592choK2 linkten ulaşılabiliyor.