Geçen yıl Maher Holding tarafından satın alınarak yeni adıyla faaliyet göstermeye başlayanCorpus Sigorta’nın Genel Müdürü Sertem Demir, şirketin devrinden bu yana geçen sürede, yeni ofis, marka kimliği, bilgi işlem altyapısı ve kadro organizasyonlarını tamamlayarak, hedefledikleri alan ve segmentlerde büyümek için çalışmaya başladıklarını söyledi.
Genel Müdür Demir, aradan geçen 4 ayda yapılan çalışmaları, şirketin hedeflerini ve sektörde nasıl bir noktada konumlanacaklarını anlattı.
Corpus nasıl bir sigorta şirketi olacak? Hedefleri nedir?
Aslında 4 ay öncesinden süregelen bir çalışma olduğunu söylemeliyim. Maher Holding bünyesinde oldukça tecrübeli bir ekip bu konuda önemli çalışmalar gerçekleştirdi. Faaliyete başladığımızda ise hedef ve stratejilerimiz çerçevesinde çalışmaları hızlandırdık. Ekibimize yeni isimler katıldı. Teknolojik altyapımız yenilendi. Marka kimliğimiz çerçevesinde ofisimiz tasarlandı ve yerleştik. Kurumsal kimlik çalışmalarımız tamamlandı. Kısacası bir taraftan üretimi sürdürürken diğer taraftan yeni markamızın hedefleri ve bu hedeflere ulaşması konusunda ihtiyaç duyduğu ortamı sağladık.
Corpus Sigorta rekabetin oldukça sert olduğu bir sektörde farklı bir noktada duracak. Endüstriyel ve ticari segmentlerde, konvansiyonel ürünlerde, aracılar tarafından kolay ulaşılabilir, tutarlı ve işlevsel yanıtlar ve makul çözümler üreten bir şirket olacak. Her düzeyde kolay ulaşılabilen ve aracıların iş süreçlerini daha konforlu hale getiren bir kurum olacağız. Farklı olacağız ama bu farklılık şekilde, isimde ve söylemde kalmayacak. İşlevi olan, üretimi ve aracıları destekleyen, çözüm odaklı bir farklılık olacak. Zamanla bu tarzımız tüm iş ortaklarımız tarafından tecrübe edilecek. Sonuçta yeni olmak sadece “yeniyim” diyerek olmuyor. Tüm iş süreçlerine işlevsel yenilikler getirmeniz gerekiyor. Bu konudaki tüm çalışmalarımız tamamlandı ve planlama aşamaları bitti.
Temel faaliyet alanınızın endüstriyel ve ticari segmentler olacağını söylediniz; biraz ayrıntı verebilir misiniz?
Farklı sektörlerde oluşan ve gelişen alanlarla ilgili çözüm üreten çalışmalarımız olacak. Bunun yanında reasürans çözümlerini iyi kullanarak yeni branş ve ürünlerde de var olacağız. 4 aylık süre içinde garanti ürünleri, vinç operatörleri için sorumluluk ve havacılık sigortaları alanlarında aktif olmak adına önemli adımlar attık. Bu alanların benzeri ve niş olarak tanımlanabilecek ürünler üzerinde de çalışıyoruz.
Oto sigortaları konusunda nasıl hedefiniz var?
Daha önce söylediğim gibi önceliğimiz endüstriyel ve ticari segment. Büyümeyi hedeflediğimiz, farklılık yaratmayı amaçladığımız alanlar bunlar. Oto sigortalarında en baştan çizdiğimiz strateji doğrultusunda proje ürünlerinde yer alacağız.
Şirketin Maher Holding bünyesine geçmesinden bu yana, kurum içinde ne gibi çalışmalar yapıldı?
Şirketin Maher Holding bünyesinde faaliyete başlamasından bu yana marka çalışmalarımız tamamlandı, kurumsal kimlik dokümanlarımız kullanıma alındı. Yeni dağıtım kanalları ve yeni ekip arkadaşları aramıza katıldı. Bilgiişlem altyapısı geliştirildi, raporlama yazılımları satın alındı, bunların uygulama projeleri başlatıldı. Bu süre içinde hasar departmanımızın yapısını baştan kurguladık ve bu dört aylık süre içerisinde bir aracıdan dahi hasarlarımızla ilgili bir aksaklık mesajı almadım. Hasar departmanında kurguladığımız yapı, şirket büyümesine otomatik olarak uyum sağlayarak genişleyebilen bir yapı. Kurumsal kimlik çalışmamız doğrultusunda hazırlanan yeni ofisimize taşındık. Bu ve benzeri yatırımlar devam edecek ve Corpus Sigorta tutarlı bir şekilde hedeflediği alan ve segmentlerde büyüyecek.