Hasar anında yapılması gerekenler

Araç ve yaya yoğunluğu, çevresel faktörler ve birçok neden dolayısıyla trafiğe çıkan her aracın bir kaza ile karşı karşıya kalma ihtimali bulunuyor. Maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından nasıl bir yol izlenmesi gerektiği ise sürücülerin merak ettiği noktaların başında geliyor. 150 yılı aşkın köklü geçmişiyle Türkiye’nin ilk sigorta şirketi olma unvanına sahip Generali Sigorta, maddi hasarla sonuçlanan kazaların ardından araç sürücülerinin uygulaması gereken adımları paylaştı.

Hasarınızı belgeleyin

Olası bir kaza anında Kaza Tespit Tutanağı’nı doldurun veya zabıt tutturun. Bu tutanağın tutulması sigorta işlemleri açısından oldukça önemlidir. Yaşanan kazanın saati de belirtilerek tarihi, yeri, sürücülere ait kimlik ve ruhsat bilgileri ile zorunlu trafik sigortası poliçe bilgileri mutlaka tutanağa eksiksiz şekilde girilmelidir.

Okunaklı bir şekilde yazın

Kaza tespit tutanağı, ifadelere ve kroki çizimine göre değerlendirilmektedir. Dolayısıyla tutanağı anlaşılır ve okunaklı bir yazıyla doldurmaya özen gösterin. Anlaşılır bir dille yazılmayan tutanakların sürecin uzamasına neden olduğunu unutmayın.

Farklı açılardan çekim yapın

Kazaya ait tek bir açından yapılan çekimler, yaşanan kazaya ve sürücü hatalarına dair net bilgiler vermeyebilir. Dolayısıyla kazaya daha net açıklık getirmesi için, farklı açılardan fotoğraflar çekin ve tutanağa ekleyin.

Sigorta şirketinizi arayın

Çekici ve/veya ikame araç talebi için sigorta şirketinizin müşteri hizmetlerini arayın ve ihbar bildiriminde bulunun. Ardından aracınızı sigorta şirketinizin anlaşmalı olduğu servislerden birine götürün.

Evraklarınızı teslim edin

Servisinize ya da sigorta acentenize evraklarınızı 5 iş günü içinde ulaştırın. Teslim ettiğiniz evraklarda yer alan bilgileriniz sigorta acenteniz tarafından Tramer adı verilen sistemine kaydedilmekte ve kusur dağılımı belirlenmektedir. Kusur dağılım oranları konusunda sigorta şirketleri anlaşmaya varamazlarsa, hasar dosyası, kaza tespit tutanağı değerlendirme komisyonu tarafından incelenir. Komisyon 3 iş günü içinde hasar dosyasını sonuçlandırır.

Dosyanızı takip edin

Hasar dosyanızı, sigorta şirketinizin web sitesi veya mevcut ise mobil uygulamasının yanı sıra acenteniz ya da çağrı merkezini arayarak takip edebilirsiniz.