Groupama, 2018 yılında 120,5 milyon TL net kâr açıkladı. Groupama hayat dışı sigortalarda 2018 yılında bir önceki yıla göre yüzde 9,8 büyüme sağlarken, 1 milyar 347 milyon TL’lik prim üretimi gerçekleştirdi ve yatırım gelirlerini de yüzde 57 artırdı. Hayat sigortalarında ise 2018 yılını 163,9 milyon TL toplam prim üretimiyle kapattı.
Groupama Sigorta, 2018 yılı finansal sonuçlarını paylaştı. Birçok sektörde daralmaların yaşandığı 2018 yılında Groupama, hem hayat dışı hem de hayat branşlarında kârlı bir büyüme elde etti.
Groupama’nın 2018 yılındaki Türkiye performansını değerlendiren Genel Müdür Philippe-Henri Burlisson, “2018 birçok sektörde daralmaların yaşandığı bir yıl oldu. Enflasyon, yılı yüzde 20’nin üzerinde bir rakamla kapattı. Tüm bu değişkenler sigorta sektörünü doğrudan etkilediğinden sektör 2018 yılında reel olarak yüzde 2,4 oranında küçüldü. Yaşanan tüm bu gelişmelere rağmen Groupama Sigorta olarak güçlü acente ağımız ve etkin maliyet yönetimi performansımızla kârlılığımızı artırdığımız için oldukça mutluyuz” dedi.
Türkiye’nin sigorta sektörü açısından ciddi bir potansiyeli olduğunu belirten Burlisson, hayat dışı branşların sektör için önemli bir kaynak olduğunu söyledi. Burlisson ayrıca, 57 milyon 544 bin TL net kâra ek olarak, 1 milyar 347 milyon TL’lik prim ürettiklerini de belirterek büyüme stratejilerine hayat dışı branşlarda devam edeceklerini aktardı.
Groupama’nın hayat branşında da başarılı bir yıl geçirdiğini belirten Burlisson, “2018 yılında 63 milyon TL net kâr ve 163 milyon 988 bin TL prim üretimi gerçekleştirdik” şeklinde konuştu.
2019 dönüşüm yılı olacak
2018 yılı içinde yeni dönem stratejilerini oluşturarak hayata geçiren Groupama Sigorta, acente iletişimini güçlendirdi. Tüm branşlarda sektörün üzerinde büyüme anlayışıyla çalışmalarına devam eden Groupama, kasko branşının önde gelen oyuncularından biri olarak öne çıkıyor. 2018 yılı içinde emeklilik portföyünü devrettiklerini ve Tarım Kredi Kooperatifleri ile anlaşmalarının da sonlandığını aktaran Philippe-Henri Burlisson, yeni dönemdeki ana stratejilerinin sürdürülebilir ve kârlı büyüme olduğunun altını çizdi.
Sigorta sektörü için değerlendirmelerde de bulunan Burlisson, “Hayat dışı branşlarda büyümenin devam edeceğini öngörüyorum. Bununla birlikte otomobil, gayrimenkul gibi lokomotif sektörlere yapılan desteklerle satışların yeniden artması, sigorta sektörüne de olumlu yansıyacaktır. Enflasyonda da düşüş sağlanırsa Türkiye’de sigorta sektörünün daha iyi yerlere geleceğini düşünüyorum” şeklinde konuştu.