“Türkiye sigorta pazarı Generali olarak büyüme potansiyelinin yüksek olduğuna inandığımız bir pazar” diyen Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, kasko ve KOBİ’de daha fazla müşteriye ulaşmak istediklerini anlattı.
DÜNYA Gazetesi’ne açıklamalarda bulunan Pescarini, önümüzdeki günlerde KOBİ’ler için yeni bir ürün üzerinde çalıştıklarını da söyledi. Bu ürünle Generali Sigorta, KOBİ segmentinde 2 katı büyüyecek. Generali Sigorta geçen yılın sonunda 2021’e kadar olan dönem için küresel büyüme stratejisini açıkladı. Generali, bu stratejiyi de karlı büyüme, sermaye yönetimi ve fınansal optimizasyon ile dijital dönüşüm olarak belirlenen üç sac ayağına oturttu. Potansiyeli yüksek pazarlara odaklanacağını açıklayan Generali, spesifik bazı pazarlarda da odaklı büyüme stratejisi izleyecek.
Türkiye pazarını nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hala küçük ama güçlü bir şekilde büyüyebileceğine inandığımız bir pazar. Grup stratejisindeki büyüme potansiyeli yüksek pazarlara baktığımız zaman Türkiye kesinlikle bunlardan biri.
Generali’nin yeni stratejisi size satın alma fırsatı çıkartır mı?
Global olarak Generali bazı seçtiği pazarlara odaklanacak. Asya ve Güney Amerika ülkeleriyle birlikte Türkiye’de seçilmiş 10 pazardan biri. Generali bir nakit yaratma programı da açıkladı. 3 yılda 10 milyar euronun üzerinde bir nakit yaratılacak. Satın alma ve birleşmeler çok sıkı kriterlerle yapılabilecek. Sadece etkileyici ve ilgi çekici fırsatlar değerlendirilecek. Bir pazarda satın alma fırsatlarla ilgilidir. Eminim Türkiye’de önümüze fırsatlar çıkacak ve biz bakacağız. Bazı fırsatlara da baktık… Ama eminim 1-2 yıl içinde önümüze güzel fırsatlar çıkacaktır.
Global stratejinin Türkiye’deki en büyük iz düşümü nasıl olacak?
Karlı büyüme ve dijital dönüşüm bizim için en önemli ayağı olacak. Biz müşterilerimize hayatları boyunca yanında olacağımız bir yaklaşım sunacağız. Dağıtım kanallarımızın dijital dönüşümünü sağlamak ve üst seviyeye çıkarmak bir başka hedefimiz olacak.
Sektör en çok trafik branşından yazılan zarardan şikayetçi…
Ben serbest bir piyasaya inanıyorum. Bunun da bir formülü yok. Türkiye’de trafik sigortası ürününde karlı büyüme olamıyor. Çok yoğun ve güçlü kamusal düzenlemelerle birlikte, kaza oranını düşürecek girişimlere inanıyorum. Trafik kurallarının ve düzenlemelerinin çok daha gelişmiş hale getirmek.
Trafikteki zararı siz nasıl kompanse ediyorsunuz?
Özellikle kasko ve KOBİ ürünleriyle kar edebileceğimizi düşünüyoruz. Çok benzer bir metodu iki ürüne de uyguluyoruz. Segmentasyon kabiliyetimizle bireysel müşteri ve şirket bazında müşterinin profilini çıkartıp fiyatlandırabiliyoruz. Mesela kaskoda bir çok ek data kullanımıyla müşterinin tam profilini çıkartıyoruz. Biz aslında Eylül 2018’de klasik kasko ürününü yeniden dizayn ettik. Müşteri araştırmaları yaptığımızda müşterilerin yüzde 60’ı kasko ile trafik ürününü birbirinden ayıramadığını gördük.
KOBİ’ler için nasıl bir ürün gelecek?
Üzerinde çalıştığımız ürünle KOBİ’lere 8 modüle böleceğiz. KOBİ’nin faaliyette bulunduğu sektöre göre kendimiz de öneride bulunacağız. Modülaritenin yanında bu ürünle doğru sektöre doğru limit tanımak istiyoruz. Planımız KOBİ segmentinde 2 katı büyümek. Pazarda potansiyel bundan daha fazla. Modüler, müşterinin kendi kendine dizayn edebildiği, bir ürünle sigortasız pazara iyi bir giriş olacağını düşünüyorum
İtalyanların Telematic’i gelecek
Generali Sigorta CEO’su Maurizio Pescarini, Türkiye’de 2 yeni ürün için daha hazırlık yaptığını da anlattı. Pescarini. bunlardan birinin tamamlayıcı sağlık sigortası olduğunu söylerken diğerinin de İtalya’da Generali Sigorta tarafından çıkartılan ardından sektörün standart ürünü haline gelen ‘Telematic’ adında bir ürünü daha getireceklerini anlattı. Pescarini, şöyle konuştu: “Telematic bundan yaklaşık 15 sene önce İtalya’da oto sigortalarında hasarları önlemek için Generali tarafından çıkartılan bir ürün. Aslında bir kara kutu. Arabanın nerede olduğunu takip ediyor. Şoför çok hızlı kullandığında, bir virajı çok hızlı döndüğünde uyarıyor. ‘İyi kullanaz öde’ diyen bir ürün. Aynı teknolojiyi telefona yükleyebiliyorsun. Bu ürünü biraz daha geliştirerek haziran sonunda Türkiye’ye getirmeyi hedefliyoruz. Pilot deneme ile başlayacağız” açıklamasını yaptı. uyar’ şeklinde bir çözüm vardı. Biz bu yaklaşımı değiştiriyoruz. Artık bizde kasko ürünü basitçe anlaşılır 5 farklı modülden oluşuyor. Çarpma-çarpışma, hırsızlık, doğal afet, asistan hizmetleri ve kişisel koruma olarak 5 modül oldu. Dolayısıyla hem ürünü anlıyorsunuz hem de ne almak istediğinize kolayca kara verebiliyorsunuz. Ayrıca müşterilere iki indirim olanağı tanıdık. Türk müşteri için seçme özgürlüğü tanımış olduk.