Deutsche Bank’taki analistlere göre, Etiyopya Havayolları’nın düşen Boeing’in 737 Max 8 uçağının ardından kaynaklanan zararlar, endüstri genelinde yayılma ve sigorta şirketleri için “büyük bir olay” olma potansiyeline sahip. Deutsche Bank, davadaki karmaşıklığın iddiaların birçok farklı açıdan gelebileceğini ve çeşitli politikaları etkileyebileceğini belirtti. Tarihsel olaylara dayanarak, Deutsche Bank, uçak kazaları ve kaza mağdurları için tazminat ödemeleri için saf mülkiyet talebinin 50-100 milyon dolar arasında olacağını tahmin ediyor.
Bu zararların ödemeleri büyük olasılıkla, daha önce sırasıyla Etiyopya Hava Yolları’nın öncü sigortacı ve komisyoncusu olarak onaylanan Chubb ve Willis Towers Watson tarafından yapılacak. Bununla birlikte, reasürans şirketi Munich Re ile zararının 100-120 milyon euro arasında olduğunu tahmin ederek, kazanın sektör için çok daha büyük bir olay olma potansiyeline sahip olduğu belirtiliyor.
Deutsche Bank, uçaktaki güvenlik sistemi / yazılımı bir arıza kaynağı olarak ortaya çıkarsa, bir diğer büyük potansiyel talep kaynağının Boeing’in borç kapsamından gelebileceğini belirtti.Kazadan sonraki günlerde tüm Boeing 737 filosunun askıya alınmasından sonra uçuşları iptal etmek veya kapasiteyi diğer uçuşlara kaydırmak zorunda kalan hava taşımacıları ile iş kesintisi nedeniyle daha fazla kayıplar da meydana gelebilir.
Öte yandan, Deutsche Bank uçağın daha az kargo taşıyıcısı olarak kullanıldığına inanmasına rağmen, analistler, işletmeler için kırılmış değer zincirlerini de etkileyebileceğini söyledi. Deutsche Bank son olarak, potansiyel davalardan ve D&O politikalarından kaynaklanan riskler de bulunduğunu ekledi.
Munich Re’nin zarar tahmininin büyüklüğü göz önüne alındığında, Deutsche Bank, firmadan önemli borç talepleri doğmasını bekliyor. Munich Re, Broeing’in lider sigortacısı Marsh’ın yanında bulunan Global Aerospace’in% 51’ine sahip. Berkshire Hathaway, geri kalan% 49’a sahip. Talanx patronu Torsten Leue, Hannover Re’nin Boeing düşüşünden kaynaklanan 10 milyon Euro’dan fazla maruz kalmayla karşı karşıya kalacağını, Swiss Re’nin ise Etiyopya Havayolları’nın yanı sıra Boeing’in en küçük sigorta sağlayıcılarından biri olduğunu doğrulandı.
Deutsche Banks, Zurich’in, Bloomberg’in raporlarına dayanarak, Boeing’le 35 milyon dolarlık bir D&O politikası yoluyla bir miktar maruz kalmasını da bekliyor. Analistler, “Bu kaybın sektörde daha da yaygınlaştığını görmemize şaşırmazdık” ifadelerine yer verdiler.