Acentelerin çatı organı SAİK, temaslarını yoğun şekilde sürdürürken, 22 Mart tarihinde Komite Yönetim Kurulu olağanüstü gündemle toplantı gerçekleştirdi. Acentelerin Sesi’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Değerli Meslektaşlar
SEGEM Toplantısı ardından 22.03.2019 tarihinde, SAİK Yönetimi olağanüstü gündemle kendi toplantısını yapmış, Toplantıda ana gündem maddesi yapılması planlanan Sigorta Kurultayı hazırlıkları olmuştur.
Yoğun bir tempo ile mesleğimiz ve sorunlarının çözümleri adına uğraşan değerli SAİK Yöneticilerini kutuluyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz…”
Öte yandan 22 Mart tarihinde SAİK Yönetiminin temasları da oldu.
SAİK Yönetimi, DASK yöneticileri ile Kurum merkezinde toplantı gerçekleştirdi
Acentelerin Sesi’nden konuya ilişkin yapılan açıklamada;
“SAİK Yönetiminin 22.03.2019 tarihli toplantısından sonra, Komite Üyeleri DASK (Doğal Afetler Sigorta Kurumu) yöneticileri ile Kurum merkezinde toplantı gerçekleştirmiş. Toplantıya DASK Direktörü Sayın İsmet Güngör, DASK Genel Sekreteri Sayın Serpil Öztürk, DASK Genel Sekreter Yardımcısı Sayın Bilal Türkmen, SAİK Yedek Üyesi Sayın Cem Cihan, Sektör Meclisi ve Mevzuat Çalışma Komisyonu Üyesi Sayın Yaşar Özen ve İstanbul İl Delegesi Sayın İbrahim Baycan’ da katılmışlar.Toplantıda ana gündem maddesi olarak DASK Kurumunun 2020 Yılında geçmeyi planladığı tarife ve sistemsel düzenlemeler konuşulmuş. Genel Sekreter Yardımcısı Bilal Türkmen tarafından katılımcılara detaylı bir sunum yapılarak görüşleri alınmış.Yapılan planlamaya göre 2020 yılından itibaren aşağıda ki değişikliklerin yapılması düşünülmekte imiş.
-Tamamıyla farklı bir risk ve fiyatlandırma tablosu hazırlanıyormuş. Beraberinde teminat artışları da planlanıyormuş. Türkiye Deprem Risk Haritası konu ile ilgili farklı uzmanlarla beraber yeniden düzenlenmiş ve yeni tarife de bu doğrultuda hazırlanacakmış. Yeni sistemle beraber indirimler dışında, riske ve yapı tarzına göre sürprimler de olacakmış.
-Komisyonlar konusunda yeni düzenlemeler olacakmış. SAİK Yöneticileri; alınan komisyonların az olduğunu ve yapılan operasyonel masraflara yetmediğini belirterek artış talebinde bulunmuş.
-Yeni sistemin en önemli konulardan biri de 2020 yılından itibaren “Otomatik Yenileme Sistemi” başlatılması düşünülüyormuş. SAİK Yöneticileri otomatik yenilemenin getirebileceği tahsilat ve diğer risklere dikkat çekerek görüşlerini aktarmış. Otomatik yenilemenin olası riskleri konusunda siz değerli meslektaşlarımızın da görüşlerini bildirmesinin önemli olduğunu hatırlatmak istiyoruz.
Yoğun bir tempo ile mesleğimizin sorunlarının çözümü için çalışmalarının yanı sıra, sektörel kurumlardaki gelişmelerin takipçisi ve bu gelişmelerde acentelerin hak ve menfaatleri adına çalışan değerli SAİK Yöneticilerini kutluyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz…” denildi.
Sigortacılık Eğitim Merkezi Müdürü Armağan Esen Koç’a ziyaret
SAİK Yönetimi 22.03.2019 tarihinde ikinci toplantısını SEGEM (Sigortacılık Eğitim Merkezi) Müdürü Sayın Armağan Esen Koç ve merkezin yöneticileri ile gerçekleştirdi.
Acentelerin Sesi’nden yapılan açıklamada;
“Toplantıda Alacak Sigortaları ve Katılım Sigortacılığı konuları detaylıca konuşulmuş olup, Teknik personel sınavlarının daha fazla İl Merkezinde yapılması SAİK Yönetimi tarafından talep edilmiş. SEGEM’ in Devlet Destekli Alacak Sigorta Havuzu yönetmeliği doğrultusunda verilecek eğitimler için hazırlıklarını tamamlamış olduğu ve başvuruları da almaya başladığı öğrenilmiş.Alacak Sigortaları Başvuru tarihleri 18 Mart- 13 Aralık 2019 arasında olup, eğitimi izleme süresi de 19 Mart- 20 Aralık 2019 tarihleri arasında olacakmış.Katılım Sigortacılığı eğitim başvuruları ise, 07 Ocak–13 Aralık 2019 tarihleri arasında olup, Eğitim tarihleri de 08 Ocak- 20 Aralık 2019 olacakmış. Acente meslektaşlarımızın her iki eğitim ve başvurulara dair detaylı bilgiyi SEGEM’in web sayfası (segem.org.tr) üzerinden takip etmelerini önemle hatırlatırız.
Yoğun bir tempo ile mesleğimizin sorunlarının çözümü için çalışmalarının yanı sıra, mesleğimizin Eğitim ve Gelişimi adına uğraşan değerli SAİK Yöneticilerini kutluyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz…” denildi.
TSEV’e ziyaret
Sigorta Acenteleri İcra Komitesi Yönetimi 22 Mart 2019 tarihinde TSEV ( Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı ) Merkezinde Vakfın yöneticileri ile toplantı yaptı.
Acentelerin Sesi’nden yapılan açıklamada;
“Edindiğimiz bilgilere göre SAİK (Sigorta Acenteleri İcra Komitesi) Yönetimi 22 Mart 2019 tarihinde İstanbul’da farklı sektörel kurumlarda toplantı ve çalışmalar yapmış. Toplantı yapılan kurumlar ve konuları kısa başlıklarla sizlerle paylaşmak istedik.SAİK Yönetimi ilk olarak TSEV ( Türk Sigorta Enstitüsü Vakfı ) Merkezinde Vakfın yöneticileri ile toplantı yapmış. Toplantıya TSEV Müdürü Sayın Mehmet Kalkavan ve diğer yöneticiler katılmış. Toplantıda ana gündem olarak, Acentelere yönelik eğitim modülleri oluşturulması konusu konuşulmuş. Yoğun bir tempo ile mesleğimiz ve sorunlarının çözümleri adına uğraşan değerli SAİK Yöneticilerini kutuluyor, çalışmalarında başarılar diliyoruz…” denildi.