Allianz’ın kurumsal sigorta şirketi Allianz Global Corporate & Speciality (AGCS), İngiltere otomotiv endüstrisi için, ürün geri çağırmalarıyla ilgili maliyetleri karşılamayı amaçlayan yeni bir çözüm başlattı. AGCS’nin yeni İngiltere Otomotiv Komponent Parçaları Ürün Geri Çağırma poliçesi, müşterilerine ortak şirketi WorldAware tarafından sağlanan kriz yönetimi yardım hizmetlerini sunuyor.
Yeni teminatın, otomotiv endüstrisinin evrimi ve ayrı ayrı mekanik parçaların imalatından elektrik sistemleri, yazılımlar ve birbirleriyle etkileşime giren yeni teknolojik olarak gelişmiş bileşenlerin entegrasyonuna geçişi ele almak üzere tasarlandığı ifade edildi.
Allianz tarafından yayınlanan 367 adet sigorta endüstrisi ürününü geri çağırmayı analiz eden son bir raporda, 12 endüstri sektörü ve 28 ülkeden iddialar incelenerek otomotiv geri çağırmalarının analizinde tüm kayıpların toplam değerinin % 70’inden fazlasını oluşturduğu tespit edildi.
Raporda ürün geri çağırmaya etken durumların karmaşık mühendislik, ürün test sürelerinin azaltılması, Ar-Ge’nin dış kaynak kullanımı ve artan maliyet baskıları gibi faktörlerden kaynaklandığına işaret edildi.
AGCS Küresel Kriz Yönetimi Başkanı Christof Bentele, “Otomotiv endüstrisi olağanüstü bir değişim ve yeni teknolojiye hızlı bir geçiş geçiriyor. Bunun yanı sıra, giderek daha karmaşık düzenleyici incelemelerin yanı sıra gittikçe artan karmaşık küresel tedarik zincirleri ve artan tüketici bilinci, yalnızca gelecekte daha büyük ve daha fazla zarar veren otomotiv geri alımlarına katkıda bulunacaktır. Hızla değişen bu ortamda, otomotiv komponent üreticisinin geri çağırma sigorta poliçelerinin amaca uygun olması ve gelecekteki risk ortamını karşılamak için uyarlanması kritik önem taşıyor.” dedi.
Başlangıçta İngiltere’de piyasaya sürülen ürünün yakında Kuzey Amerika ve Asya’da da piyasaya çıkarılmasının planlandığı belirtildi.