HDI’da büyümek için iştah açık

HDI Sigorta’nın en büyük arzularından birisi Türkiye’de büyümeye devam etmek. HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, “Organik ya da inorganik yöntemler ile 2019 yılı ve sonrası için de büyümek için oldukça iştahlıyız” dedi.

Ana hissedarları Talanx’ın geçen yıl Liberty Sigorta’yı alması sonrası HDI’nin yeni planlarını DÜNYA Gazetesi’ne anlatan Genel Müdür Ceyhan Hancıoğlu “HDI, Almanya’nın üçüncü büyük sigorta grubu. Ülkemizin genç nüfusu, yüksek sigortalı olma potansiyeli sayesinde grubumuzun büyüme ya da gelişim hedeflediği 5 ülke arasında yer alıyor. Bildiğiniz gibi 2018 yılında gerçekleştirdiğimiz satın alma ile operasyonu ile çalışan ve acente sayımız ile dokunduğumuz, hizmet sağladığımız müşterilerimizin sayısında önemli bir artış gerçekleşti. Bu satın alma da en öncelikli hedeflerimizden biri de birleşmenin ötesinde entegrasyonu sağlamaktı. İki terim arasında ki en önemli fark satın aldığınız şirketin kağıt üzerinde değerlerini birleştirmenin yanında, öncelikle çalışanlarını, acentelerini ve kültürünü mevcut yapı ile harmanlayabilme gerekliliğidir. Çünkü bu şirketin mali değerlerinden de önemli olabilir. Organik ya da inorganik yöntemler ile 2019 yılı ve sonrası için de büyümek için oldukça iştahlıyız. Bu iştah sadece Grubumuzun Türkiye iştiraki olan bizde yok, Almanya da en az bizim kadar hevesli ve istekli. Bu da Grubumuzun, dün olduğu gibi bugün ve gelecek içinde en az bizler kadar Türkiye’ye güvendiğinin, inandığının en net göstergesi” açıklamasını yaptı.

Ceyhan Hancıoğlu sektördeki gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

GEÇMİŞ YILLARDA DARALMA DAHA HIZLI OLURDU

Rakamlar nominal olarak büyümeye devam ederken, reel büyümelerdeki bu ufak gerileme eğilimlerine rağmen, bu tabloyu karamsar bir yaklaşımla değerlendirmiyoruz. Aslında bu rakamlar; sigorta sektörünün Türkiye ekonomisindeki yerinin güçlendiğinin, müşterilerin bilinçlerinin arttığını ve böylesi dönemlerde sigortaya daha çok ihtiyaç duyduklarını anladıklarının, sektör temsilcilerinin tecrübelerinde edindikleri kazanımlarla bu dönemleri daha güçlü atlattıklarının göstergesidir. Çünkü, daha önceki yıllarda benzer zorluklar sonucu sektör daha fazla daralıyordu. Artık, Türkiye’de sigorta sektörünün zor dönemlere çözüm üretebilen bir sektör haline geldiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.

SEKTÖR NOMİNALDE BÜYÜYECEK AMA…

Evet, 2019 ve 2020yılları gerek dünyada gerekse Türkiye’de çok kolay geçmeyecek. Fakat, bu durumun sektörde iz bırakacak sonuçları olacağını düşünmüyorum. Sektörün nominal büyümesine devam edeceği kaçınılmaz bir gerçek. Ancak, reel büyümenin 2019’da sınırlı bir küçülme şeklinde olacağını öngörüyorum. Türkiye gibi dinamik ülkeler içinse bugünden 2020 yılına ilişkin öngörüleri paylaşmak çok gerçekçi bir yaklaşım olmaz. Her şeye rağmen, sert geçmeyecek bir 2019 yılının 2020 yılında sektörün reel büyümesinin önün açacağına inanıyorum.

İKLİM DEĞİŞİKLİKLERİNİ VE SİGORTAYI DAHA ÇOK KONUŞACAĞIZ

Türkiye’den çıkıp dünya geneline baktığımızda ise önemli rakamlar öne çıkıyor. Deloitte’un geçtiğimiz ay Sigorta Sektörü Görünümüne ilişkin paylaştığı raporda da gösterildiği gibi 2018 yılında sadece doğal afetler nedeniyle sektörün globaldeki kaybının 79 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bildiğiniz gibi ülkemizde de yakın zamanda Bodrum ve Antalya’da yaşanan doğal afetler önemli maddi kayıplara da sebep oldu. Önceki sene sigorta sektörü dolu ile doğal afet sınavını verirken bu sene de benzeri olayların üzerine bir de Akdeniz ve Ege de hortum gibi fırtına olayları görünmeye başladı. Bu da önümüzdeki dönemde sektörde iklim değişikliği konusunun gündemdeki yerini daha da artırmasının gerekliliğini göstermektedir.

HDI’DA REEL BÜYÜME TRENDİ SÜRECEK

2019 yılı hedeflerimizde büyüme stratejimizi hem sektör hem de enflasyon üzerinde büyüme oranlarını yakalayarak reel büyüme trendimizi sürdürmek üzerine kurguladık. Teknolojinin hızla gelişmeye devam etmesi gerek bireysel gerekse kurumsal müşteriler tarafından önemini sürdürüyor. Dijitalde yaşadıkları tecrübelerin iyileştirilmesi globalde müşterilerin düzenli talepleri arasında yer alıyor. Artarak gelen ve gelmeye devam eden bu talepleri önceden fark ederek çalışmalarımızı hızlandırıp HADİ isimli yapay zeka programımızı geçtiğimiz yıl Eylül ayında devreye aldık. 2017’de Türkiye’de ve dünyada online sigortacılık alanında bir ilk olarak Facebook’ta hizmete sunduğumuz HDIBOT’un yapay zeka ile desteklenen ve daha gelişmiş bir platformu olan HADİ ile, müşterilerimize sunduğumuz çözümleri hızlandırırken şirketimizdeki bir çok operasyon sürecini daha verimli yönetiyor, teknolojiye uyarlıyoruz.