Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından en çok övülen ve en çok eleştirilen markaların yıllık sıralamasını derleyen SIGWATCH araştırma danışmanlığı, 9.000’in üzerinde STK’nın yaptığı yorumları ve önceki 12 aydaki kampanya eylemlerini izlemeye dayanarak 2018’deki listelerini yayımladı.
Hiçbir sigorta şirketi eleştirilenler listesine girmezken, Allianz, AXA ve Swiss Re sırasıyla en fazla övülen ilk 10’da ikinci, üçüncü ve dördüncü sırada yer aldı. SIGWATCH’dan yapılan açıklamada, “Kampanyalar, finansal kurumları kömür de dahil olmak üzere aşırı fosil yakıtlardan uzaklaşmaya zorluyorlar ve bu firmalar taleplerine cevap vermede ilk ve en ciddiler arasında yer alıyor. Sigortacılar ve iklim taahhütleri STK övgüsü kazanırken, fosil yakıt bağlantıları olan enerji şirketleri 2018’de en çok eleştirilen markaların yarısını oluşturdukları için onaylamıyorlar.” denildi.
En çok övülen markalarda ikinci yılda da ilk sıra tüketim malları devi Unilever’in oldu. Öte yandan en çok eleştirilen marka ise enerji altyapı firması Kinder Morgan oldu. SIGWATCH kurucusu ve genel müdürü Robert Blood, “Tüketiciye yönelik şirketlerin, müşterilerinin bu gibi konulara önem verdiklerini ve markalarını korumak istediklerini bildiklerini bildiğimiz için, aktivistlerin endişelerine yanıt vermeleri şaşırtıcı değil. Ancak, finansal kurumların onlara katıldığını görmek yeni bir durum. Kuşkusuz, bunun nedeni iklim değişikliği gerçeğiyle yüz yüze gelmeleri ve bir fark yaratmak için pazar güçlerini kullanma sorumluluklarını önleyemeyeceklerine inanmalarıdır.” dedi.