İtalyan sigorta devi Generali, üç yıllık strateji planı çerçevesinde satın almalar ve büyüme için 4 milyar euro (4.57 milyar $) bütçe ayırdığını duyurdu. İtalyan sigortacı öte yandan üç yıllık stratejik planının bir parçası olarak inovasyon ve dijital dönüşüm için iç stratejik girişimlere de yaklaşık 1 milyar euro yatırım yapmak istiyor.
Assicurazioni Generali SpA, kazanç yönetimi için Latin Amerika ve Asya’daki varlık yönetimi ve yüksek marjlı işlere baktığından, satın almalar ve büyüme için 4 milyar euroya kadar bütçe ayırdı. Toplam gelirlerinin çoğunu üreten İtalya, Fransa ve Almanya’da üreten şirket, önümüzdeki üç yılını kapsayan yeni planında, Avrupa’nın en iyi oyuncusu olarak konumunu güçlendirmeye istekli olduğunu açıkladı. Generali, aynı zamanda, marjların daha yüksek olduğu gelişmekte olan pazarlarda büyümeyi beklediğini de belirtti. Asya ve Latin Amerika pazarlarının yıllık kazanç artışının yüzde 25’ini karşılayabileceğini belirtti.
Generali Genel Müdürü Frederic de Courtois analistlere verdiği demeçte, “Avrupa, M & A için bir önceliktir, ancak bize büyük bir boyut kazandırabileceğimiz yüksek potansiyele sahip pazarlara da bakacağız” dedi. Courtois, anlaşmaların sigortacıları ve varlık yöneticilerini kapsayacağını, ancak aceleci olmayacaklarını şu anda masada hiçbir şeyin bulunmadığı da sözlerine ekledi. Courtois, planın sonunda uygun hedefler bulunamamışsa, sermaye satın alma da dahil olmak üzere diğer çözümleri de dikkate alacaklarını söyledi. Avrupa’nın en büyük üçüncü sigorta şirketi önümüzdeki üç yıl içinde 10 milyar eurodan (11.4 milyar $) fazla nakit üretmeyi hedefliyor. İcra Kurulu Başkanı Philippe Donnet ise, “Varlık yönetimi gittikçe tamamlayıcı ve 2021 yılı sonunda bir sigorta ve varlık yönetimi grubu olacağız” dedi.
Buna ek olarak, Generali, operasyon modelini dönüştürmek ve sayısallaştırmak için süreç ve organizasyonları daha da basitleştirmek, ana operasyonlarda otomasyon ve yapay zeka (AI) ve uçtan uca dijital politikaların payını arttırmak da istiyor.