Sabancı Holding Sigorta Grubu, düzenlediği basın toplantısında 2017 yılının değerlendirip 2018 beklentilerini paylaştı. Toplantıda konuşan Sabancı Holding Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, Aksigorta ve AvivaSA’yla yeni neslin sigortacılığına odaklandıklarını belirterek, “Yarışı, müşteriye odaklanan, müşteriye en iyi deneyimi sunan ve teknolojiyi en iyi kullanan kazanacak” dedi.
Sabancı Center’da düzenlenen toplantıda Dinçer’in yanı sıra, Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ve AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca söz aldı.
Hayat ve hayat dışında rekabet eden yaklaşık 60 şirketten yarışı, müşteriye odaklanan, en iyi deneyimi sunanın ve teknolojiyi en iyi kullananın kazanacağını vurgulayan Dinçer, şunları söyledi: “Yaşamın her alanında takip edilmesi giderek zorlaşan bir değişim var. Teknolojinin liderlik ettiği bu değişim yeni bir dünya yaratırken, ihtiyaçlar ve riskler de bu değişimin en önemli parçalarından biri haline geliyor. Her sektörde olduğu gibi, sigorta sektöründe de başarı, yeni dünyanın, yeni nesillerinin ihtiyaçlarını doğru okumaktan geçiyor. Yeni nesli ve bu yeni dünyayı anlayamayan hiçbir kurumun artık ayakta kalma şansı yok. Sabancı Holding Sigorta Grubu olarak biz, sigorta sektöründe de yeni neslin ihtiyaçlarını doğru okumaya ve karşılamaya odaklandık.”
Aksigorta 137 milyon TL, AvivaSA 145 milyon TL kâr açıkladı
Sabancı Holding Sigorta Grubu olarak başarılı bir yılı geride bıraktıklarını belirten Haluk Dinçer, 2017’de hayat dışı sigorta pazarında Aksigorta’nın yüzde 39 büyüyerek 2,6 milyar TL prime, AvivaSA’nın hayat sigortası pazarında yüzde 51 büyüme ile 461 milyon TL prime, bireysel emeklilikteki fon büyüklüğünün ise yüzde 29 artışla 15,2 milyar TL’ye ulaştığını söyledi. İki şirketin de 2017’de yüksek bir kârlılık elde ettiğine değinen Haluk Dinçer, “2017 yılında Aksigorta yüzde 94 büyüme elde ederek 137 milyon TL, AvivaSA ise yüzde 38 büyüme ile 145 milyon TL UFRS bazlı net kar elde etti. 2018 yılında da Aksigorta’da yüzde 25-30 prim artışı, AvivaSA’da hayat sigortalarında sektörün üzerinde büyüme, BES fon büyüklüğünde ise liderliğimizi pekiştirmeyi hedefliyoruz. Sürdürülebilir karlı büyümeye, yüzde 25-30 seviyesinde öz kaynak verimliliğine devam edeceğimize inanıyoruz” dedi.
Uğur Gülen: “Kârlı büyümemiz devam edecek ve 2018’de pazar payımızı artıracağız”
2017 yılının Aksigorta için hamle yılı olduğunu 2018 yılına çok güçlü başladıklarını dile getiren Aksigorta Genel Müdür Uğur Gülen, “Şirketimizin piyasa değeri 2017 yılı sonunda 1 milyar TL’nin üzerine çıktı. Fon büyüklüğümüz yüzde 35 artışla 1,2 milyar TL’den 1,5 milyar seviyesine yükseldi. 2018 yılında da kolay, yalın ve erişilebilir sigortacılık vizyonuyla kalıcı üstünlük sağlayan sigorta şirketi olacağız. İnsan odaklı stratejimizle hissedar, müşterilerimiz ve çalışanlarımızla değer yaratacağız” dedi.
Yeni Nesil Sigorta anlayışının merkezine inovasyon ve teknolojiyi yerleştirdiklerini belirten Uğur Gülen, müşteri odaklılığın, inovasyonun, analitik, dijital ve yeni teknolojilerin önümüzdeki dönem için öncelikli yatırım alanları olacağını söyledi. Gülen, “Geçmişten farklı olarak artık ‘teknolojiyi mümkün olduğu kadar işimizde kullanmak’ yerine ‘işimizi teknolojinin içine entegre etme’ dönemine giriyoruz. Verinin çok değerli olduğu günümüzde Aksigorta olarak biz de mevcut işimizin uçtan uça her aşamasında bu veri ve yeni iş modellerinin oluşturulmasında veriye dayalı değer yaratma opsiyonlarını kullanacağız. Uçtan uca entegre dijital platformlar kuruyor, teknoloji ve inovasyon gücümüzle daha iyi ve kişiye özel ürünler oluşturuyoruz. CRM altyapımız ve büyük veri kullanımıyla daha etkin risk yönetimi ve mükemmel müşteri deneyimi sunuyoruz. Tanımlı operasyonel işlerimizi robotlara devrettik, kaliteli zaman ve insan kaynağımızı müşterilerimize daha iyi hizmet üretmek için kullanıyoruz” dedi.
Genel Müdür Gülen, geçen yılın başında hayata geçirdikleri ve bir yıldır tanımlı işlerde başarıyla uyguladıkları Robot Dönüşüm Projesi / Robot Süreç Otomasyonu (RPA) ile 196 milyon TL prim ürettiklerini, 350 bin işlem gerçekleştirdiklerini belirtti.
“Aksigorta geleceğin sigortacılığına yön verecek”
Müşteri ve dağıtım kanallarının gözünde sektörü ve sigortacılığı anlayarak yenilikçi fikirlerle fark yaratacaklarını ifade eden Uğur Gülen, bu amaçla Aksigorta İnovasyon Platformu Pura’yı kurduklarını, 2018 yılı sonunda 200’e yakın Aksigorta çalışanının yenilikçi fikrin nasıl bulunacağı konusunda uzmanlaşacağını söyledi.
Ürün odaklı sigortacılıktan müşteri odaklı sigortacılığa geçiş yaparak müşteri deneyim yolculuğunu mükemmelleştirmeye çalıştıklarını dile getiren Uğur Gülen, “Geleceğin sigortacılık sistemini inşa ediyoruz. Müşterilerimizi 360 derece görerek onları daha yakından tanıyıp, kusursuz müşteri deneyimi sunuyoruz.” dedi.
Fırat Kuruca: “Bir sektör devi yarattık”
Türkiye’nin en büyük direkt satış kadrosuna ve en gelişmiş çoklu kanal yapısına sahip, 1.500 çalışanlı bir sektör devi yarattıklarının altını çizen AvivaSA Genel Müdürü Fırat Kuruca, “2017 yılında, 15,2 milyar TL fon büyüklüğü, yüzde 19,5 pazar payı ve 900 bin BES katılımcı sayısı ve toplamda 2 milyonu aşkın müşterimizle; 2015 yılında elde ettiğimiz sektör liderliğimizi devam ettirdik. 2018 yılını da sektör lideri olarak kapatmayı hedefliyoruz” dedi.
Geleceği, “Müşteri Odaklılık” ve “Dijitalleşme” olgularının şekillendireceğini belirten Fırat Kuruca, 50-99 ve 10-49 çalışanı olan işverenlerin Otomatik Katılım Sistemi ile 2018 yılında yaklaşık 4 milyon yeni katılımcı ve 220 bin işverenin sisteme dahil olacağını, bu nedenle dijitalleşmenin öneminin daha da hayati hale geleceğini söyledi. Dijitalleşme konusunda en verimli yatırımları yapmış şirketlerin bu süreçte öne çıkacağının altını çizen Fırat Kuruca, “AvivaSA olarak bu sürece hazırız” dedi. Avivasa Genel Müdürü Fırat Kuruca, şunları söyledi:
“Bi’tıkla Kurumsal ve Bireysel” internet şubelerinin dijital kanallar konusunda en önemli iki uygulamaları olduğunu vurgulayan Fırat Kuruca, Otomatik Katılım sürecinde işverenlerin ve çalışanların işlemlerini hızlı ve kolaylıkla gerçekleştirebilmelerini hedeflediklerini belirtti. Fırat Kuruca, “Bunun yanı sıra işverenlerin hızlı ve zahmetsiz bir şekilde otomatik katılım sistemine dahil olabilmelerini sağlamak amacıyla kurumsal web sitemiz üzerinden online platformumuzu müşterilerimizin kullanımına sunduk. Firma yetkilileri, herhangi bir satış danışmanına ihtiyaç duymadan teklif alıp, otomatik katılım ve sözleşme süreçlerini kolayca tamamlayabiliyorlar” dedi.